Tilaus- ja toimitusehdot

REX Energy Oy:n verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Tilaamalla tästä verkkokaupasta sitoudun noudattamaan alla olevia tilaus- ja toimitusehtoja, jotka vakuutan lukeneeni ja ymmärtäneeni niiden merkityksen.

1. Tilaustavat

Tuotteiden tilaaminen ja maksaminen tapahtuu verkkokaupassa osoitteessa kauppa.rexenergy.fi, jossa asiakas asioi turvallisesti salatun SSL- yhteyden kautta.
Emme ota vastaan tilauksia sähköpostitse tai puhelimitse kuluttaja-asiakkailta.
Yritysasiakkaiden tilauksia otamme vastaan verkkokaupan lisäksi muilla, erikseen sovituilla tavoilla.

2. Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Matkahuoltoa, Postia tai muuta soveltuvaa kuljetusliikettä, huomioon ottaen toimitettavan tuotteen fyysiset mitat (paino, pituus, tilavuus).
Varaamme oikeuden vaihtaa toimitustapaa, mikäli esimerkiksi työsulku tai muu siihen rinnastettava tilanne aiheuttaa viivästyksiä pakettien toimittamisessa. Varaamme saman oikeuden, mikäli oletamme että tilatut tuotteet eivät pääse ehjinä tai ajoissa perille valittua toimitustapaa käyttäen. 
Ilmoitamme toimitustavan vaihdosta etukäteen, asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä, saat saapumisilmoituksen matkapuhelimeesi tai sähköpostiisi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan. Suoraan kotiin toimitettavista tilauksista, kuljetusliike on sinuun yhteydessä ennen tilauksen toimittamista.

3. Vastaanottajan tulee tarkistaa saapuneen lähetyksen kunto

Tiekuljetussopimuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan on tarkistettava lähetys vastaanottohetkellä ja huomautettava heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, vesivahinko, kulmat rutussa ym.).

Alle on lueteltu eri toimitustapoja koskevat menettelytavat.

    • Jos lähetys noudetaan noutopisteeltä ja huomataan ulkoinen vaurio vastaanottaessa lähetystä, tulee vastaanottajan pyytää paketin luovuttajaa (noutopisteen edustaja) kirjaamaan vaurio järjestelmään.
    • Jos lähetys toimitetaan suoraan vastaanottajalle (kotiinkuljetus, kuljetus yrityksen tiloihin tms.) tulee vastaanottajan tehdä varauma (merkintä) rahtikirjaan / pakettikorttiin ja pyytää siihen kuljettajan allekirjoitus.
    • Jos lähetys noudetaan pakettiautomaatista tai noutolokerikosta, tulee vastaanottajan ilmoittaa vauriosta viipymättä REX Energyn verkkokaupan asiakaspalveluun.

Kun varauma on annettu tiedoksi noutopisteen edustajalle tai kuljettajalle, on kuljetusvauriosta ilmoitettava viipymättä REX Energyn verkkokaupan asiakaspalveluun (info@rexenergy.fi).
Sähköpostin liitteeksi tulee liittää kuva pakettikortista / rahtikirjasta, sekä kuvat vaurioituneesta lähetyksestä.

Rahdin kuljettajan vahinkovastuu päättyy 7 vuorokauden kuluttua toimituksen luovuttamisesta, eikä sen jälkeen ole mahdollista saada korvausta kuljetusliikkeeltä.
Kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet joista ei tehdä vaadittua ilmoitusta määräaikaan mennessä, eivät ole takuun piirissä.

Kun toimit edellä mainitulla tavalla, korvaamme kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet uusilla, takuun alaisuudessa olevilla tuotteilla jotka ovat varmasti turvallisia käyttää.

4. Toimitusaika ja jälkitoimitukset

Varastossa olevat tuotteet lähetetään parin seuraavan arkipäivän aikana. Jos tilauksessa on varastotuotteita sekä jälkitoimitukseen jääviä tilaustuotteita, toimitamme tilauksen vasta kaikkien tuotteiden saavuttua varastollemme.

Kun tilaamme tilaustuotteina myytäviä tuotteita euroopan varastolta, toimitusaika vaihtelee 7-14 vuorokauden välillä ja joidenkin tavarantoimittajien varastoilta tilatessa toimitusaika saattaa lähennellä 30 vuorokautta. Pyrimme ilmoittamaan arvioidun toimitusajan mahdollisimman pian, ellemme ole voineet antaa tarkkaa tietoa toimitusajasta verkkokaupan tuotekortilla.

Asiakkaan halutessa, voimme toimittaa varastotuotteet heti, jolloin toimitamme jälkitoimitukseen jääneet tuotteet niiden saavuttua meille. Asiakkaalta peritään hinnaston mukaiset toimituskulut, mikäli toimitus jaetaan edellä kuvatulla tavalla.

5. Toimituskulut

Toimituskulut peritään kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Suurikokoisten tuotteiden, kuten (vesi)ilmalämpöpumppujen osalta toimituskulut ovat aina kiinteät. Toimituskulut lasketaan automaattisesti kassalla, asiakkaan antamien tietojen ja valintojen perusteella.
Virheellisen nimen, osoitteen, puhelinnumeron tai noutamattomuuden johdosta palautuneen lähetyksen uudelleen lähettämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta.

6. Myyntialue ja vastuunrajoitukset 

  • Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle, lukuun ottamatta Ahvenanmaata.
  • Myymme tuotteita ainoastaan ammattilaisen suorittamia asennuksia varten.
  • Asiakas ei käytä tuotetta muuhun tarkoitukseen kuin mihin tuotteen valmistaja / maahantuoja on sen tarkoittanut.
  • Myyjä ei vastaa tuotteen virheellisestä käytöstä aiheutuneista vahingoista.
  • Myyjä ei vastaa tuotteen virheellisestä asennuksesta aiheutuneista vahingoista.

7. Sähköturvallisuus ja asiakkaan vastuu

Tuotteemme ovat ammattikäyttöön suunnattuja ja niiden asentamiseksi, käyttöön ottamiseksi, tai valmiiksi saattamiseksi vaaditaan ammattilaista, jolla on kuhunkin järjestelmään soveltuva koulutus, työkalut ja välineet.

  • Myymme tuotteita ainoastaan ammattilaisen suorittamia asennuksia varten.
  • Sähkö ei ole leikin asia, sillä yksikin virhe saattaa aiheuttaa vakavan vammautumisen tai kuoleman.
  • Sähkötöitä, kylmälaitetöitä ja LVI-töitä saavat tehdä ainoastaan koulutetut, luvan saaneet asentajat.

8. Viallisen tuotteen palautus

Ota aina yhteyttä meihin ennen viallisen tuotteen palautusta, sillä asiakaspalvelumme antaa palautustunnuksen, jonka johdosta palautuksesta ei koidu postikuluja sinulle.
Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita postikuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu asiakaspalvelumme kanssa, emmekä myöskään lunasta postiennakolla tai bussiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Tuotteita koskevat reklamaatiot on tehtävä 14 vuorokauden sisällä tuotteen noutamisesta tai vastaanottamisesta, pois lukien kohdassa 3. mainitut kuljetusvauriot joista tulee ilmoittaa välittömästi.
Viallisia tuotteita koskevat reklamaatiot tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen info@rexenergy.fi.

Viallinen tuote vaihdetaan aina samanlaiseen uuteen, mikäli sellainen on saatavilla kohtuullisessa ajassa. Puramme kaupan ja palautamme rahat ellemme pysty korvaamaan viallista tuotetta uudella. Joidenkin maksutapojen kohdalla hyvitystä ei voi tehdä suoraan, joten niissä tapauksissa rahan palautus tehdään asiakkaan pankkitilille. Pyydämme pankkitilin numeroa erikseen, mikäli palautus ei onnistu suoraan asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

9. Peruutusoikeus ja peruutusilmoituksen tekeminen

Kuluttaja-asiakkaillamme on kuluttajansuojalain mukainen täysi 14 päivän peruuttamisoikeus, joka vaatii että teet ensiksi peruutusilmoituksen.

Peruutusoikeuden käyttäminen on helppoa, kun seuraat alla ohjeita

    • Ilmoita ensin asiakaspalveluumme että käytät peruutusoikeutta (peruutusilmoitus)– Peruutusilmoitus tulee tehdä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.
      – Peruutusilmoitus tulee tehdä myös vaikka et olisi vielä vastaanottanut tilaustasi.
      – Vapaamuotoinen peruutusilmoitus tehdään sähköpostitse, ja se lähetetään osoitteeseen info@rexenergy.fi .
    • Saat meiltä asiakaspalautustunnuksen, jonka avulla palautat veloituksetta
      – Sinulla on 14 päivää aikaa viedä palautus kuljetusliikkeen kuljetettavaksi.
      – Palautuspäiväksi katsotaan se päivä, kun olet luovuttanut palautuksen kuljetusliikkeelle.
      – Emme hyvitä palautuksia jotka ovat luovutettu 14 päivän jälkeen peruutusilmoituksesta.
      – Emme hyvitä muilla tavoilla saapuvia palautuksia.
    • Tarkistamme palautettujen tuotteiden myyntikelpoisuuden

      – Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, joten varmistamme että tuotteet täyttävät nämä ehdot.
      – Jos palautetun tuotteen kunto ei täytä edellä mainittuja ehtoja tai muulla tavoin on ilmeistä että tuotetta on käytetty, hylkäämme palautuksen emmekä palauta tuotteen kauppahintaa.
      – Jos hylkäämme palautuksen edellä mainittuihin syihin vedoten, voimme halutessasi lähettää tuotteet takaisin sinulle, jolloin veloitamme hinnaston mukaisen toimitusmaksun.
    • Palautamme rahat sinulle

      – Hyväksyttyämme palautuksen hyvitämme tuotteen hinnan täysimääräisenä maksamiseen sille maksuvälineelle jolla maksoit tilauksesi. Rahat palautuvat sinulle 2-14 vuorokauden sisällä.
      – Jos palautit kaikki toimituksessa olleet tuotteet, hyvitämme toimituskulun. 
      – Jos palautit vain osan tilaamistasi tuotteista, emme hyvitä toimituskulua.
      – Jos valitsit tilauksellesi jonkin muun kuin edullisimman toimitustavan (esim. pikatoimitus tai kotiinkuljetus), hyvitämme toimituskuluja ainoastaan edullisimman toimitustavan hinnan verran.
      Toimituksen noutamatta jättäminen / vastaanottamisesta kieltäytyminen ei ole kuluttajansuojalaissa säädetty peruutusilmoitus. Tällä tavoin palautuneista lähetyksistä veloitamme yrityksellemme muodostuneet kulut rahan palautuksen yhteydessä.

10. Kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen takuun rajoitus

Kuljetusvauriot eivät lukeudu tuotteiden takuun piiriin. Kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet joiden osalta ostaja ei ole toiminut tilaus- ja toimitusehtojen kohdan 3. ohjeiden mukaisesti, eivät ole takuun piirissä. Tällä haluamme varmistaa että kuljetuksen aikana rikkoutuneet tuotteet korvataan kuljetusliikkeen vakuutuksesta ja siitä että vaurioituneet, mahdollisesti vaaraa aiheuttavat tuotteet saadaan kerättyä pois.

11. Noutamattomat toimitukset ja korvausvelvollisuus

Toimituksista jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta noutopisteestä tai muulla tavalla jätetty vastaanottamatta, perimme kulloinkin voimassa olevan toimituskulun verran korvauksena. 
Emme hyvitä toimituskulujen osuutta, ja vähennämme niiden osuuden asiakkaalle palautettavasta loppusummasta.
Mikäli toimituskulun vähentäminen palautettavasta summasta ei onnistu esim. teknisistä syistä, lähetämme laskun noutamattoman paketin palautuskustannuksista.
Laskun maksuehto on 14 vrk netto. Laskun peruste on olemassa, sillä noutamattoman paketin toimituskulujen laskuttamisesta mainitaan tilaus- ja toimitusehdoissa, jotka asiakas on hyväksynyt tilauksen tekemisen yhteydessä. Maksamaton lasku siirretään perintätoimistolle joka voi viedä sen tarvittaessa oikeudelliseen perintään.

Toimimalla kohdassa 9. esitettyjen ohjeiden mukaan, varmistat että palauttamisesta ei koidu mitään kuluja sinulle.

Nämä tilaus- ja toimitusehdot revisioitiin 26.12.2024 klo 00:00 ja niitä sovelletaan kaikkiin tämän jälkeen tehtyihin tilauksiin.
-TVA

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *